O spoločnosti
Naša spoločnosť zahájila svoju činnosť v roku 1993 ako fyzická osoba (t. z. živnosť) a od roku 2004 zápisom do Obchodného registra pôsobíme na trhu ako spol. s. r. o. .
Zabezpečujeme správu bytov v bytových domoch v súlade so zákonom NR SR č. 182/1993 Z. z. v znení noviel. Zatiaľ máme vytvorené dve strediská a to v Bratislave a Trnave, spravujeme viac ako 920 bytov, nebytových priestorov, nehnuteľností. Naša správa sa rozšírila do lokalít ako : Bratislava- Petržalka, Bratislava- Dúbravka, Bratislava- Staré mesto, Trnava, Pezinok, Senec, Báhoň, Štefanová.
Čo je spravovanie nehnuteľností?
Výkon správy nehnuteľností je chápaný ako proces prevádzky, opráv a údržby, vrátane zabezpečenia všetkých médií a služieb spojeným s užívaním objektov.
Správa nehnuteľností je založená na filozofii riadenia a koordinovania všetkých prevádzkových procesov, samozrejme pod dozorom vlastníka nehnuteľnosti. To znamená, že vlastník nehnuteľnosti nemusí zaobstarávať technikov ani firmy na opravy vzniknutých porúch, pretože o to sa postará naša spoločnosť. Cieľom je zabezpečiť na základe prieskumu situácie v objekte a po dohode s vlastníkom optimálne prevádzkové podmienky, udržiavať prevádzkové náklady , vrátane energie na čo najnižšej úrovni a najmä predchádzať finančne náročným opravám. Stanovené ciele sa dosahujú spoľahlivým výkonom vlastnej činnosti a služieb poskytovaných vlastníkovi.
Dôležitú úlohu zohráva aj cenová politika správcu. Ceny subdodávateľov vstupujú do nákladov vlastníkovi bez ďalších prirážok, čo umožňuje efektívny výber a zmluvnú spoluprácu s čo najširším okruhom partnerov.
Hlavné ciele správcu nehnuteľností:
- bezproblémový chod a riadenie prevádzky objektu
- najvyššia kvalita služieb
- odbremenenie vlastníka od starostí s prevádzkovaním nehnuteľnosti
- dlhodobý profit pre vlastníka
Komplexné služby
Zabezpečenia prevádzkovej oblasti:
- zabezpečenie všetkých služieb spojených s užívaním a prevádzkou nehnuteľnosti (dodávka vody, plynu, el. energie, odvoz a likvidácia odpadu)
- zabezpečenie tepla a teplej úžitkovej vody
- dezinfekcia, dezinsekcia, deratizácia
- zabezpečenie dokumentov a činnosti BOZP a PO
- zabezpečenie upratovania, domovníckych služieb vrátane zimnej služby
Zabezpečenie technickej oblasti :
- vykonávanie pravidelných obhliadok objektu
- spracovanie zoznamu potrebných opráv a údržby
- zabezpečenie bežnej údržby a opráv menšieho rozsahu
- spracovanie harmonogramu revízií a odborných prehliadok vyhradených technických zariadení, zabezpečenie jeho realizácie
- zabezpečenie výkonu opatrení uložených revíziami a kontrolami
- odborná účasť na kontrolách štátneho odborného dozoru
Ekonomická a hospodárska oblasť :
- zriadenie bankového účtu
- vedenie evidencie príjmov a výdavkov objektu
- vykonanie všetkých úhrad súvisiacich s prevádzkou nehnuteľnosti
- platby nájomného a úhrad za služby
- vykonávanie cenovej, technickej a vecnej kontroly a fakturácie prác na objekte
- vyúčtovanie príjmov a výdavkov nehnuteľnosti (- účtovníctvo je vedené ako podvojné, plne automatizované cez programové vybavenie ANASOFT a COMPEKO)
Právna oblasť:
- dodržiavať podmienky v uzatvorených zmluvách
- príprava podkladov na úpravu existujúcich zmlúv alebo vypracovanie nových zmlúv
- príprava podkladov na podanie návrhov na súd resp. dobrovoľnú dražbu (veci týkajúce sa správy nehnuteľnosti)
Obchodná oblasť:
- ťažiskom je zabezpečovať kontakt s klientmi, riešiť požiadavky a pripomienky klientov na základe spolupráce s ekonomických i prevádzkovým sektorom
- uzatvárať Zmluvy o výkone správy a Mandátne zmluvy na bytové a nebytové priestory
- organizovať spoločné stretnutia so zástupcami vlastníkov
- viesť príslušnú agendu klientov
- vyhľadávať nových klientov do správy
- zamerať obchodné aktivity na doplnkové a nadštandardné služby pre klientov
Naše služby poskytujeme v dvoch oblastiach
1. Štandardné služby (sú v cene poplatku za výkon správy)
- zriadenie samostatného bankového účtu bytovému domu (Z.z.182/1993 v znení noviel)
- evidencia a vedenie ekonomickej, právnej i technickej agendy domu
- výpočet výšky mesačného preddavkov
- vykonávanie pravidelných obhliadok domu
- navrhovanie plánu opráv a údržby domu
- zabezpečenie a realizácia opráv a údržby domu (dodávateľský spôsob, havarijná služba...)
- zabezpečenie pravidelných revízií a odborných prehliadok
- zabezpečenie cenovej, technickej a vecnej kontroly
- sledovanie a kontrolovanie uzatvorených zmlúv
- príprava podkladov na úpravu už existujúcich resp. nových nájomných zmlúv
- ostatné služby na základe vzájomnej dohody
2. Nadštandardné služby (sú spoplatnené podľa Sadzobníka poplatkov za nadštandardné služby)
- zabezpečenie činností súvisiacich a prestavbou a nadstavbou bytov
- zabezpečenie rekonštrukčných prác v byte a spoločných priestoroch
- ostatné činnosti podľa vzájomnej dohody (úvery, pôžičky z bankových subjektov a zo štátneho fondu rozvoja bývania, stavebné sporenie)
- zabezpečenie zateplenia, modernizácie bytového fondu , kotolní a pod... (vybavenie príslušných dokladov a vyjadrení k stavebnému povoleniu)
- spracovanie podkladov na podanie návrhov na súd
- vymáhanie nedoplatkov
- prístup vlastníka bytu k svojmu osobnému účtu na základe Zmluvy o poskytovaní a výmene informácií
- inžinierska činnosť v stavebníctve, zabezpečenie projektovej dokumentácie, stavebný dozor
Ďalšie činnosti spoločnosti CENTRUM BYT spol. s r. o.
- výkon činnosti stavebného dozoru – pozemné stavby
- výkon činnosti stavbyvedúceho
- inžinierska činnosť v stavebníctve
- uskutočňovanie jednoduchých stavieb, drobných stavieb a ich zmien
- vypracovanie dokumentácie a projektu jednoduchých stavieb, drobných stavieb a zmien takýchto stavieb
- obstarávanie služieb spojených so správou a údržbou bytového fondu
Veríme, že svojím flexibilným prístupom k riešeniu problémov, otvoreným partnerským prístupom k zákazníkovi, profesionalitou a vysokou odbornosťou budeme kvalitným správcom, ktorý prevezme správu Vášho objektu s veľkou serióznosťou a vážnosťou.